Saturday, 19 March 2011

Tempat Menimba Ilmu - Sekolah Kembali ! Chaiyokk ! :)



Assalamualaikum w.b.t dan selamat sejahtera .. Hye there again .. :)


AMARAN! entry ini tidak sesuai bagi golongan yang mudah tersentuh dan mudah sentap .. tidak percaya , BERANI BACA , BERANI SENTAP . :P


SMK Ismail Petra , im coming !

Sekolah - tempat kita semua menimba ilmu .. tak kira apa pun perkara tu .. kita tetap kena belajar dan faham semuanya . Tapi bagi aku , tak semuanya aku boleh ingat dan faham .. aku percaya dan yakin bahawa kadang-kadang kita pernah terasa bosan dan putus asa bila tak dapat faham sesuatu perkara ..

Tapi , bagi aku , sekolah ni best sangat2 sebab kat sekolah , kita dapat belajar something yang baru setiap hari .. walaupun susah nak faham , tapi itu la yang kita belajar tiap2 hari .. kita belajar untuk lebih bersabar , kuatkan semangat lagi , dan tidak mudah putus asa .. tapi bagi some people , mesti ada je alasan untuk cakap sekolah tak best .. Jadi , selama 9 tahun aku bergelar sebagai 'student' , berikut adalah salah satu contoh alasan & 'complain' dari kawan seperjuangan yang biasa melekat kat telinga aku *Zasss ...! layan.... haha :P  :

Alasan & complain terbaik ! (dari ladang kelapa sawit) :

- 'Alaa , sekolah , sekolah , sekolah ! tak de tempat lain lagi ke nak pegi setiap hari ? kalau best , tak pe la jugak .. ni tak , pagi-pagi selalu kena bangun awal .. pegi sekolah pun dalam keadaan ngantuk je .. sampai sekolah , masuk kelas , tgk muka sama je tiap2 ari .. masa cikgu nak masuk mengajar , tgk muka pun dah stress .. ada je nak ditegur & nak dimarahnya .. kerja rumah pun banyak .. bertimbun kat rumah .. macam la aku hidup ni kejenye nak buat homework dia je .. '

Ooo Mak aii !.. memang terbaik la kan?? .. haha .. sebenarnya , tu salah satu petikan yang di petik dalam blog sorang budak tu .. *batuk berdarah .. -,-' .. lol .. just kidding .. TAPI ! , memang tu la yang selalu hinggap kat telingo eden .. sampai batuk berdarah tuuuuu... ish3 .. teruk .. haha .. sambung balik , jangan nak mengarut .. tak baik .. hehe .. jadi , apa korang rasa bila kalau kata-kata tersebut diucapkan oleh kawan korang sendiri ? Copt ! aku tahu .. some people mesti camnie *Zasss.. layann .. haha :P :

Jahat Version :

- Btol la .. aku setuju ngan kau .. jom ponteng.. *muka rilek :|
- Memang ! .. Bosan akuh .. * :P

Suci Version :

-*Hey ! wale wale hei wale hei !* mulut dah la busuk , muka hodoh , otak *astarghfirullah -,-' .. kalau kau tak suka sekolah , pi la jumpa pengetua , mintak surat berhenti sekolah .. senang keje kan ? .. cakap banyak .. gedik -,-'
- Boo! Bolok ! mak bapak kau hantar sekolah nak bagi kau jadi budak pandai , nanti dah besar esok , ta de la susah nak hidup , nak cari makan . *bertumbuk -,-'

Haha .. come on lah kawan-kawan .. memang btol pun apa yang ' SUCI VERSION ' tu cakap .. semuanya untuk kebaikan kita sendiri .. masa depan kita sendiri .. siapa lagi yang akan tentukan cara hidup kita pada masa depan ? .. yeap .. tiada siapa .. kita lah yang bertanggungjawab & akan menentukan hidup kita , our own destiny .. samada sebagai seorang yang berjaya atau tak ..

Jadi , korang fikir2 dan pilih la yang mana satu korang nak :-


 
ATAU



DAN



ATAU


*Gambar hanya sebagai gambaran sahaja .
Jadi , aku yakin 100% bahawa , tiada siapa mahukan kekurangan dan tiada siapa tak mahukan kesenangan .. untuk dapatkan semua tu , adakah kita semua dah usahakan 100% ataupun sedaya upaya kita ? .. sama-sama fikirkan dan renung-renungkan ..

Okey geng ? :)

So, hari ini hari last untuk cuti .. Jadi , mungkin blog aku ni akan menjadi salah satu tempat penginapan bagi 'spiderman'2 yang tak da rumah .. haha .. tapi InsyaAllah , aku akan cuba update blog ni seboleh mungkin .. Apa-apapun , Selamat Kembali ke Sekolah kepada semua Bloggers yang masih bergelar 'budak sekolah' .. hehe .. aku doakan yang terbaik untuk korang .. So , aku nak pi prepare diri untuk menerima result exam awal tahun yang semestinya cam ciput je .. haha .. Jadi , jangan lupa untuk 'like' entry nie ok ! *nak like entry len pun dialu-alukan .. hehe .. Okay la .. Jom Pi Sekolah ! Bismillahirrahmanirrahim ..

Assalamualaikum w.b.t , See ya ! :D









No comments:

Post a Comment