Friday, 10 June 2011

Populariti

Assalamulaikum ! ada orang tak ? ok . ada2 .. masuk lerr kalo ta malu .. kui2 . :)

Waa , da lama yer budak mucuk ni ta update belog . Ish3 ,tape2 .. hari ini budak mucuk ni da rajin nak post entry . Nie sebab ade kes la nie .. adoy .. Pandai plap budak-budak len menjawab .. tape2 .. Untuk pengetahuan korang , entry ni ta ditujukan kepada sesapa oke .. hanyalah apa yang aku tengok dalam kehidupan seharian yang aku lalui dan tengah bikin panas ..


First of all , apa yang aku nampak pasal POPULARITI ni ,makin lama usia aku dalam Facebook tu , makin ramai jep yang macam 'Gila Popular' .. ada yang nak jadi popular , ada yang BAJET popular , ada yang da popular tapi , rendah diri lap orangnya ..  yang last tu , aku suka la . tapi yang paling aku ta suka a.k.a meluat , yang BAJET popular .. suka sangat SHOW OFF barang2 diorang yang ta de la high sangat , tapi camtu la .. nak kutuk kan , ramai plak yang baca entry ni . Famous aku .. HAHA  Pergh , ta bley blah .. -,-'

Tapi kan , apa yang aku perasan selama ni (ta taw la kot2 korang perasan juga) , ada la sebuah sekolah ni , aku pun ta taw kenapa , MACAM FAMOUS jek budak-budak dia . nak kate muka hot-hot , jambu-jambu , ad ramai .. tapi tak la semua .. Tapi tu la , sebab segelintir budak-budak tu , jadi 'special' je sekolah tu TERUTAMANYA bagi kaum hawa . ghuk3 ! *batuk berdarah .. Jadi , kalau korang nak tahu sekolah tu sekolah mana , kita jumpa lagi di waktu dan hari yang sama , dalam rancangan ? ... (semua bangun) LU PIKIR LA SENDIRI .. yeah .. :D




Hehe , jadi , sudah selesai tugas aku untuk 'hias' dinding belog ni , jadi ape2pun , motifnya eden wat entry ni , supaya nak bagitaw kat korang yang na kejar or bikin popular pada masa budak-budak ni , simpan je la hajat tu ., cuba capai pada esok hari .. jangan sebab mahukan popular dan dikenali orang ramai je , harapan ibu bapa kita pada kita musnah .. kalau kita popular macam mana pun , tapi popular sebab perangai kita yang ta elok ni , buat apa kan ? *ching ! :D .. at least , POPULAR la dengan kejayaan yang kita buat dengan titik peluh kita , apa yang kita usahakan such as result exam kita yang GEMPAK ke , kita naik Gunung Everest ke , dan sewaktu dengannya .. jangan la plap POPULAR dengan 'KOSMETIK' kita je .. yeala .. budak-budak sekarang kan chubby2 , cantik2 , hot2 gitu .. :P

Jadi , korang ada mulut , korang jage , korang ada telinga korang dengar , korang ada otak ? , korang pikir la sendiri .. *credit to Ahmad Nabil Ahmad :D

Assalamualaikum dan selamat sejahtera .. :D

:3 + :P = :)

No comments:

Post a Comment